Subregion Zachodni Województwa Śląskiego to jeden z obszarów o największym zanieczyszczeniu powietrza nie tylko w całej Polsce, ale i w Europie (wg. raportu Światowej Organizacji Zdrowia). Niestety, wnioski są mało optymistyczne - w dużej mierze trujemy się sami… Powszechne jest spalanie śmieci, używanie najgorszych paliw i niewłaściwa eksploatacja kotłów. Powodem są przede wszystkim długoletnie zaniedbania, niewłaściwe nawyki i brak wiedzy. | Aby zmienić ten niekorzystny stan rzeczy wszystkie samorządy Subregionu Zachodniego (25 gmin oraz 3 powiaty) podejmują wspólną kampanię na rzecz walki z niską emisją i poprawy jakości powietrza. „Gmina z dobrą energią!” to modelowa kampania informacyjno-edukacyjna, której celem jest szerzenie wiedzy na temat niskiej emisji (przyczyny, konsekwencje zdrowotne) oraz metod walki z nią - termomodernizacja, efektywne ogrzewanie budynków, odnawialne źródła energii. |
Od dzisiaj (15-02-2017) do 17 lutego br. możecie wziąć udział w zabawie, w której do wygrania jest plakat z autografem gościnnie występującej w drugim spocie promującym akcję "Nie truj sąsiada!" gwiazdy. Wystarczy, że prawidłowo wskażecie imię i nazwisko lub pseudonim naszego bohatera. Załączone zdjęcie może dostarczyć Wam podpowiedzi.
Odpowiedzi należy podawać w komentarzach pod postem oznaczonym hasztagiem #KtoRobiDym na naszym profilu społecznościowym na Facebooku.
Poniżej załączamy Regulamin Konkursu, z którego zapoznaniem się prosimy wszystkich zainteresowanych walką o nagrodę. Na końcu dokumentu znajduje się załącznik w postaci Zgody na udział w konkursie, którego wypełnienie przez opiekuna prawnego będzie niezbędne w przypadku, gdy Uczestnik jest osobą niepełnoletnią.
Pełna treść Regulaminu dostępna jest tutaj.
fot.: Marcin Giba/gminazenergia.pl
Niniejsza publikacja nie stanowi oficjalnego stanowiska WFOŚiGW w Katowicach
Autor artykułu:
Planergia |
Planergia to zespół doświadczonych konsultantów i analityków posiadających duże doświadczenie w pozyskiwaniu finansowania ze środków pomocowych UE oraz opracowywaniu dokumentów strategicznych. Kilkaset projektów o wartości ponad 1,5 mld zł to nasza wizytówka.
Planergia to także dopracowane eko-kampanie, akcje edukacyjne i informacyjne, które planujemy, organizujemy, realizujemy i skutecznie promujemy.